مشتری مداری چیست ؟
مشتری مداری یعنی داشتن یک سیستم برای افزایش رضایت مشتری از کسب و کار شما.
مشتری مداری الویت اصلی یک سیستم باید باشد چرا که فروش و سود یک شرکت بستگی به داشتن یک مشتری خوشحال و شاد و راضی می باشد.
مشتری مداری در بعضی از قسمت های شرکت مهم تر از سایر قسمت هاست. مثلا در قسمت فروش، خدمات پس از فروش، مشتری مداری اساس کار می باشد و باید بخش اساسی شرح شغل و آموزش آنها باشد و در زمان استخدام فرد باید به این نکات توجه کنید.
اما نباید اهمیت سایر قسمت ها را نادیده بگیرید ، مثلا قسمت انبار شاید کمترین تماس را با مشتریان داشته باشد اما کارکرد آنها در پاسخ دهی به نیاز مشتریان تاثیر بسیاری بر رضایت مشتریان دارد.
فاکتورهای بسیاری می توانند در رضایت مشتری تاثیر بگذارد:
هم مشتریان هم مصرف کنندگان، همه دوست دارند که مورد توجه واقع شوند.
– محصولات شما چگونه به نیاز مشتریان پاسخ می دهد
– ارزشی که به پول آنها می دهید
– اعتماد مشتریان به شما در پوشش تقاضا
– حرفه ای گری، تخصصی و دوستانه بودن رفتار شما
– نحوه اطلاع رسانی به مشتریان
– خدمات پس از فروش
آموزش پرسنل می تواند برای اطمینان از مشتری مداری در بالاترین سطح تاثیرگذ ار باشد.
بهزاد حسین عباسی
09121724677
مدرس دوره آموزشی مشتری مداری CRM
مدیریت ارتباط با مشتری
مدرس برنامه های بازخوردی و تماس با مشتریان
مدرس بازخور مشتری و برنامه ارتباطی با مشتری
مدرس مشتری مداری یا مدیریت مشتری چیست؟
,مشتری ,مداری ,مشتریان ,– ,قسمت , ,مشتری مداری ,– ,باشد و ,می باشد
درباره این سایت